וידאו ומאמרים On-line

להפעיל את כל הגוף

וידאו ומאמרים 12 בינואר 2019

למה להפעיל את כל הגוף? נתחיל מהטיפ החשוב של ג'קלין ונרחיב משם…

אז כן…כדאי לא לפספס ולהתחיל להזיז את הגוף ולהתחבר אליו!

הסיבה הראשונה שממש כדאי ושווה להתמקד בה היא דופק גבוה כתוצאה מהתרגשות – או – כתוצאה מזה שצריך לזוז או לרקוד תוך כדי השירה!

איך עושים את זה? זה לא סוד שהרבה אמנים ואמניות כבר התחילו לעשות תרגילים על הליכון או במהלך רוטינות של ריקודים. זה פשוט חלק מהיום יום וחלק בלתי נפרד מהתרגול.

והחוקים להתמודדות עם דופק גבוה הם….

  1. קודם כל ולפני הכל תמצאו את המיקום הקולי שנותן לכם יציבות. זה אומר ניהול טוב של האוויר ותחושה שהקול מהדהד. הרבה פעמים אנשים ירגישו תהודה יציבה יותר דווקא כשמכוונים לאזור האף אבל כיוון שאני מדברת פה בכלליות ויש המון טכניקות אז קחו את זה בעירבון מוגבל. מי שלומד איתי יבין למה אני מתכוונת (אם אנסה להסביר בכתב זה פשוט לא יהיה ברור אז אני מוותרת מראש) ומי שלא לומד איתי אני ממליצה פשוט לחקור יחד עם המורה שלכם ועם הטכניקה שאתם עובדים בה מה המיקום הקולי שנותן לכם הכי הרבה יציבות. האם זה קשור לסרעפת? לשרירי בטן? לתחושה של איפה הקול מצלצל? בקיצור תעשו חימום קולי טוב ותרגישו שהקול שלכם חם ומוכן למשימה ומוחזק היטב. אם הקול לא מרגיש יציב מאיזשהי סיבה וזה כולל סאונד נשיפתי או אוורירי וגם בעיה להחזיק צליל ארוך או לדייק בצלילים אז אין סיבה להתקדם לשלב הבא
  2. להבין את הקצב של השיר. כמה פעמים נתתי ואתן שוב את הדוגמא של "love on top" של ביונסה. כל זמרת שרוצה לשיר אותו (ורובן רוצות כי הוא אתגר מטורף) נאבקת בצורך לרדוף אחרי הקצב והתחושה שפשוט אין זמן לנשום. אני ממליצה לבחון זאת מחדש. אם תנסו לחשוב על הביט והפעימות של השיר כ HALF TIME ותלבישו עליהם את המילים באותו קצב תגלו שהשד לא כל כך נורא! באמת! אם ממש תתחייבו לעניין תראו שאפשר להסתכל על הקצב בצורה אחרת והמשימה הופכת להיות הרבה יותר קלה ואין אחרי מי לרדוף ולמעשה יש זמן לנשום!
  3. ואז נשאלת השאלה איך לנשום. כי האינסטינקט הראשוני שלנו הוא לנסות להכניס כמה שיותר אוויר וזה מוביל אותנו לתחושה של היפר ונטיליציה. אז לא כזה. נשימות של "הפתעה קלה" או "דרך אגב" או למי שלא מבין בכלל מה אני מנסה להגיד פה (כי עדיף ממש שאני אדגים את זה) אני מדברת על נשימות כמו בדיבור, כמו ביום יום שבו רובנו לא שואפים אוויר בהיסטריה אלא ממש בנינוחות. בדיוק כמו שהיחס שלנו לקצב צריך להשתנות כך גם היחס לנשימות צריך להשתנות ואם הצלחנו לבצע את שלושת השלבים האלו מגיע השלב האחרון…
  4. תתחילו לרוץ או תעלו במדרגות או תעשו תרגילי כושר לפני השירה ותוך כדי השירה בהתאם לרמת הקושי שלכם. כן כן…עכשיו מתחילים לשלם בזיעה!! ומתחילים להתרגל לשמור על כל שלושת החוקים הקודמים גם בזמן דופק גבוה. אם תתאמנו ככה וגם תצליחו – רב הסיכויים שבפעם הבאה שתצטרכו לרקוד על הבמה או שממש תתרגשו – יהיו לכם אחלה כלים להתמודד עם זה.

הסיבה השנייה שכדאי להתמקד בגוף היא כדי לגלות את מנעד התנועות שיש לנו בגוף על הבמה. רב הזמרות והזמרים שאני עובדת איתם בדרך כלל פשוט לא זזים

זה לא נעים ומלחיץ אותם אבל היות ואנחנו עוסקים באמנות הבמה, כדאי כמה שיותר מהר שנתחיל להזיז את הטוסיק ונלמד להרגיש בנח בגוף שלנו ונלמד איזה תנועות עוזרות לקול שלנו או תורמות להופעה ולאמירה שלנו על הבמה! אז קדימה מול המראה ומול מצלמה תתחילו לנסות ותתחילו להעיז ללכת הכי רחוק שאפשר! רק ככה תמצאו את התנועות שנכונות לכם ולאמנות שלכם!

הסיבה השלישית שכדאי להתמקד בגוף, קצת קשורה לשאר, אבל בנושא של "סטרס" ו"תקיעות"

לפעמים כשהגוף בלחץ ואין זרימה יהיה מאוד קשה להפיק קול. יתרה מזאת לפעמים דברים פשוטים כמו איך אנחנו עומדים ולא להיות עם ברכיים נעולות יכולים ממש לעשות שינוי של שמיים וארץ בין הפקה קולית חופשייה ובריאה לבין הפקה קולית שמקשה עלינו מאוד. אז הנה עוד סיבה לזוז ולבחון את הגוף וליהנות ממנו.

אז קדימה צאו לדרך ותהנו!! מול המראה או סתם כך בשביל הכיף!

תרופות והשפעתן הקול 1 בפברואר 2018 עייפות קולית 5 באפריל 2019

Aramat ניוזלטר

רשמו אותי לטיפים, סדנאות, ועדכונים חודשיים!